
Прочетен: 2188 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 30.08.2020 14:36


.
За промените в Конституцията.
.
Вече започнахме РЕСТАРТ на държавата с исканията си:
1. "ОСТАВКА НА БОРИСОВ И ГЕШЕВ... И ПРЕДСРОЧНИ ИЗБОРИ ЗА НС... само с машинно гласуване и електронно отчинате на гласовете...!
2. След като имаме Парламент с ЛЕГИТИМНО ДОВЕРИЕ и се проведат широки обществени дискусии, ЩЕ ПОИСКАМЕ свикване на ВНС за промяна в Конституцията с една дума в преамбюла, шестнадесет нови алинеи, пет точки и три допълнения и съответстващите им корекции в другите текстове...:
(според мен)
.
В преамбюла след думата "правова" се добавя "солидарна".
.
- Чл. 1 (4) Гражданите могат да заемат изборни длъжности до два мандата.
(5). Мандата на всяка изборна длъжност може да бъде прекратен с референдум, в които участниците са над половината от участниците в избора за тази длъжност и в референдума над половината участници гласуват за прекратяване на мандата.
.
Чл.6 (3) Всеки човек има право на жизнено равнище, включително прехрана, облекло, жилище, медицинско обслужване и необходимите социални грижи, което е необходимо за поддържане на неговото и на семейството му здраве и благосъстояние. Той има право на държавно осигуряване в случай на безработица, болест, инвалидност, овдовяване, старост или други случаи на лишаване от средства за съществуване по независещи от него причини.
.
Чл.7.....
1. виновните длъжностни лица носят лична материална отговорност за причинените щети.
2. реда за овъзмездяване на държавния бюджет се определя със закон.
.
Чл.14 (След думата "семейството") се добавя: "семейното жилище"
.
Чл. 29 (3) Никой не може да бъде оставян с месечни доходи под социалният минимум уставновен със закона за държавния бюджет.
.
Чл. 33 (3) Единственото жилище на семейството не подлежи на съдебно изпълнение.
.
Чл. 48 (6) Гражданите имат право на минимални месечни възнаграждения обвързани с квалификация и образование.
1. за образователно-квалификационна степен "професия" месечното възнаграждение, след данъчно и осигурително облагане, е не по-ниско от обществения минимум за предходната данъчна година.
2. за образователни степени, специалист със средно специално образование (технологичен колеж), бакалавър, магистър и доктор, работещи по специалността си, не може да са по-ниски от два, три, четири и пет обществени минимума за предходната данъчна година.
3. Общественият минимум е необлагаем и несеквестируем доход.
.
Чл. 51 (4) Пенсионната система осигурява заместващ доход от труд при възраст с 12 г. по-ниска от средната продължителност на живот, съответства на личният принос и е двустълбова.
1. първият стълб е солидарен взаимноосигурителен върху всички доходи от труд и доходоносна собственост на гражданите, независимо от размера им.
2. вторият стълб е доброволен и личен.
3. когато сбора от двете пенсии е по-малък от социалният минимум и гражданина не притежава доходоносна собственост или доходността от такава не допълва пенсията му до социалният минимум, разликата се доплаща от държавният бюджет, чрез системата за социално подпомагане.
.
Чл. 52 (2) .....
т.1 държавният бюджет финансира достъпността, чрез национална здравна карта, общозадължителни здравни дейности, ваксинации и безплатна бърза и неотложна медицинска помощ за гражданите във всички общини.
т.2. национална здравна взаимноосигурителна каса управлява взаимноосигурителните здравни вноски на гражданите, които служат за заплащане на прегледите, лечението и лекарствата на нуждаещите се граждани, чрез лични здравни карти, които съдържат и здравният статус на гражданите.
т.3 при трайна неработоспособност гражданите се подпомагат от държавният бюджет, чрез системата за социално подпомагане.
.
Чл. 58 (3) Гражданските права и задължения са обвързани.
1. всеки човек има задължения към обществото, в което единствено е възможно свободното и цялостно развитие на неговата личност.
2. никой не може да ползва граждански права, ако не е изпълнил гражданските си задълженията.
.
Чл. 62 (2). Министър председателя и министрите са длъжни да се явяват на парламентарен контрол и отговарят на зададените им въпроси. При три неявявания на парламентарен контрол и искане на 1/4 от народните представители, в следващото заседание се провежда парламентарна дискусия и неявилият се, се отстранява от заеманата длъжност.
.
Чл. 80 (2) Когато длъжностни лица или граждани, след две парламентарни покани не се явят, след писменно искане от Председателя на Парламента, те се довеждат принудително от органите на МВР.
.
Чл. 84 т.6 се допълва с текста...:
"Приема програмата на правителството за управление."
.
- Чл. 106 (1) Министерският съвет съставя държавния бюджет с преходен остатък. Разходи извън планираните в бюджета се правят след решение на Парламента, прието с поименно гласуване и мнозинство две трети от присъстващите народни представители.
.
Чл. 108 (4) Заседанията на Министерския съвет са присъствени, а решенията се приемат с поименно гласуване.
.
Чл. 111 (1) т.4 При условията на Чл.1 (5).
.
- Чл. 126 (3) Главният Прокурор се назначава, освобождава и дейността му се контролира пряко от Президента."
(Така прокуратурата ще бъде равно отдалечена от ТРИТЕ СЪСТАВНИ ЧАСТИ НА ВЛАСТТА и ще е Агенция извън съдебната система, за разлика от следствието и като страна ще се изравни в съдебен процес с Адвокатите...!!!)
.
Чл.143 (1) След думите "областин управител" се допълва: и "областен съвет, подпомагани", като се допълва и с текста "Областта има собствен бюджет и собственост, които управлява в интерес на териториалната общност."
(4) Областният съвет координира местното самоуправление, състои се от кметовете на общини и се ръководи от председател и заместник председатели, избрани с обикновенно мнозинство, от състава му. То приема бюджета на областта предложен от областният управител и само решава кога да заседава, но не по-рядко от веднъж месечно.
(5) Областния съвет координира местното самоуправление и осигурява съчетаването на местните с националните интереси.
(6) Актовете на областните съвети са задължителни за областните управители.
.

Поздрави!