Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.09.2017 22:00 - И това е суета...
Автор: mt46 Категория: Хоби   
Прочетен: 1682 Коментари: 6 Гласове:
15

Последна промяна: 20.09.2017 22:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
.
.
ГЛАВА 2

1. Рекох в сърце си: хайде, ще те изпитам с веселба, и наслади се с блага; но и това е суета!
2. За смеха казах: глупост! а за веселбата: какво тя донася?
3. Намислих в сърце си да насладя плътта си с вино и, докато сърцето ми се води по мъдростта, да се придържам и о глупостта, докле видя, кое е хубаво за синовете човешки, какво би трябвало да правят те под небето през малкото дни на своя живот.
4. Предприех големи работи: съградих си къщи, насадих си лозя,
5. уредих си градини и садини и посадих там всякакви овощни дървета;
6. направих си водоеми за поливане садините, в които растат дърветата;
7. придобих слуги и слугини, имах си и слуги домородни; също и едър и дребен добитък имах повече, нежели всички, които бяха преди мене в Йерусалим;
8. събрах си сребро и злато и скъпоценности от царе и области; доведох си певци и певици и това, що наслаждава синовете човешки - разни свирала.
9. И станах аз велик и богат, повече от всички, които бяха преди мене в Йерусалим; и мъдростта ми си остана с мене.
10. Каквото и да пожелаеха очите ми, не им отказвах, не забранявах на сърцето си никаква веселба, понеже сърцето ми се радваше във всички мои трудове, и това ми беше дял от всички тия трудове.
11. И озърнах се, та погледнах всичките си работи, които бяха извършили ръцете ми, и труда, с който бях се трудил, вършейки ги: и ето - всичко е суета и гонене на вятър, и няма от тях полза под слънцето!
12. Па се обърнах да погледна мъдростта, безумието и глупостта: защото, какво може да направи човек след царя, вън от онова, що е вече направено?
13. И видях, че предимството на мъдростта пред глупостта е тъкмо такова, каквото е предимството на светлината пред тъмнината:
14. на мъдрия очите са в главата му, а глупавият ходи в тъмнина; но узнах, че една съдба ги всички постига.
15. И казах в сърце си: и мене ще постигне същата съдба, както и глупавия: защо съм станал много мъдър? И казах в сърце си, че и това е суета;
16. защото няма да помнят мъдрия вечно, както и глупавия; след време всичко ще бъде забравено, и, уви! мъдрият умира тъй, както и глупавият.
17. Тогава намразих живота, понеже ми станаха отвратителни работите, що се вършат под слънцето; защото всичко е суета и гонене на вятър!
18. И намразих целия си труд, с който бях се трудил под слънцето, защото трябва да го оставя на човека, който ще дойде след мене.
19. И кой знае: мъдър ли ще бъде той, или глупав? А той ще се разпорежда с целия ми труд, с който съм се трудил и с който съм се показал мъдър под слънцето. И това е суета!
20. Обърнах се да внуша на сърцето си да се откаже от всичкия труд, с който бях се трудил под слънцето, -
21. защото един човек се труди мъдро, със знание и успех, и трябва да предаде всичко на човек, който не се е трудил за това, - като да е негов дял. И това е суета и зло голямо!
22. Защото, какво ще има човек от всичкия си труд и грижа на сърцето си, задето се труди под слънцето?
23. Понеже всичките му дни са скърби, и трудовете му - безпокойство; дори и нощем сърцето му не знае покой. - И това е суета!
24. Не е във властта на човека и това благо - да яде, да пие и да наслаждава душата си от своя труд. Аз видях, че и това е от Божия ръка;
25. защото кой може да яде и кой може да се наслаждава без Бога?
26. Той дава мъдрост, знание и радост на човека, който е добър пред лицето Му; а на грешника дава грижи - да събира и трупа, за да го предаде отпосле ономува, който е добър пред лицето Божие. И това е суета и гонене на вятър!

 Из "Книга на Еклисиаста или Проповедника"





Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - Суета сует и всяческая суета!
21.09.2017 10:12
Няма не суетен човек - едни повече, едни по-малко.
цитирай
2. anin - Ох, Марински :))
21.09.2017 11:52
Това е сложна тема, суетата големи бели и илюзии създава...
цитирай
3. zaw12929 - ТОЧНО: предимството на мъдростта ...
21.09.2017 12:54
ТОЧНО: предимството на мъдростта пред глупостта е тъкмо такова, каквото е предимството на светлината пред тъмнината:
ПОЗДРАВЛЕНИЕ!
цитирай
4. mt46 - Мда...
21.09.2017 22:06
kvg55 написа:
Няма не суетен човек - едни повече, едни по-малко.

Но суетата има по-широк смисъл - значи нещо напразно, безсмислено...
цитирай
5. mt46 - Да. Но осъзнавайки суетата, може да сме умерени в амбициите си...
21.09.2017 22:09
anin написа:
Това е сложна тема, суетата големи бели и илюзии създава...

цитирай
6. mt46 - Благодаря! Но и това е суета... Поздрави!
21.09.2017 22:10
zaw12929 написа:
ТОЧНО: предимството на мъдростта пред глупостта е тъкмо такова, каквото е предимството на светлината пред тъмнината:
ПОЗДРАВЛЕНИЕ!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19175613
Постинги: 3687
Коментари: 45099
Гласове: 148936
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031